برترین فیلم های سال ۲۰۲۱- قسمت دوم

برترین فیلم های سال ۲۰۲۱

 

هر چند هنوز از برای پرداختن به موضوع بهترین فیلم های ۲۰۲۱ زود است و مدت زیادی تا پایان سال میلادی باقی مانده است ولی در این مطلب از بلاگ کراکن شاپ قصد داریم تا شما را با بهترین فیلم های ۲۰۲۱ که تا کنون منشتر شده و مورد استقبال قرار گرفته‌اند آشنا کنیم.

برترین فیلم های سال ۲۰۲۱

برای دسترسی به ۱۰ فیلم اول اینجا کلیک کنید.

  1. فیلم شانگ-چی و افسانه ۱۰ حلقه Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

 

فیلم شانگ-چی و افسانه ۱۰ حلقه Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

 

مارول می‌تواند با شانگ چی و افسانه‌ی ۱۰ حلقه که بخش قابل توجهی از آن عملا یک فیلم رزمی شرقی است. انرژی تازه‌ای به MCU تزریق کند. اصلا همین حقیقت که افراد زیادی از تیم سازنده‌ی فیلم را هنرمندان شرقی تشکیل می‌دهند. امید برای رویارویی با فیلمی دارای چشم‌اندازهای متفاوت با آثار دیگر دنیای سینمایی مارول را افزایش می‌دهد.

این قصه باید به حداکثر فاصله‌ی ممکن از آثار ابرقهرمانی دیگر مارول تا به امروز برسد. و تماشاگر را به یاد سایه‌ای از بهترین خاطراتی بیاندازد که فیلم‌های بروس لی افسانه‌ای از خود به جا گذاشتند. هرچند که مطابق تئوری‌های موجود، «شانگ-چی و افسانه ۱۰ حلقه» می‌تواند تکمیل‌کننده‌ی قصه‌ای باشد که سال‌ها قبل در سه‌گانه‌ی آیرون من به آن اشاره شد و بدون اینکه مخاطبان بفهمند. خبر از وجود خطر بزرگی داد که جهان مارول را از دل سایه‌ها تهدید می‌کند.

  1. فیلم رایا و آخرین اژدها Raya and the Last Dragon

 

 

  1. قسمت سوم فیلم‌های مرد عنکبوتی سونی-مارول

    فیلم Spider-Man: Far From Home بهتر از فیلم Spider-Man: Homecoming بود. سونی و مارول/دیزنی اکنون نسبت به زمان ساخت آن دو فیلم رابطه‌ی حرفه‌ای بهتری با یکدیگر پیدا کرده‌اند .و قصه‌های مرد عنکبوتی‌محور MCU دارند به پایان می‌رسند. این ۳ دلیل باعث می‌شوند که بتوان به سومین مرد عنکبوتی جان واتس امیدوار بود.

    این فیلم می‌تواند پرشده از ایستراگ‌های جالب و لایق بررسی برای طرفداران پروپا قرص باشد. و همزمان مثل یک فیلم کمدی، به خوبی افراد علاقه‌مند به فیلم‌های ابرقهرمانی را بخنداند. البته که حالا باتوجه‌به پیشرفت توانایی‌های اسپایدرمن، شانس مواجهه با یک فیلم اکشن هیجان‌انگیزتر و پر زد و خورد را هم داریم که احتمالا افراد زیادی را به سینماها می‌کشاند.

 

  1. فیلم ماتریکس ۴ (The Matrix ۴)

میراث علمی-تخیلی واچوفسکی‌ها همچنان ادامه دارد. و قرار است چهارمین قسمت از فیلم علمی-تخیلی و اکشن «ماتریکس» سال ۲۰۲۱ روانه‌ی پرده‌ی سینماها شود.

این‌بار فقط لانا واچوفسکی در مقام کارگردان حاضر شده. و لی‌لی واچوفسکی در ساخت فیلم هیچ مشارکتی ندارد. کیانو ریوز در نقش نئو و کری آن ماس در نقش ترینیتی برگشته‌اند و بازیگران جدیدی مثل یحیی عبدالمتین که او را در فیلم «دادگاه شیکاگو ۷» آرون سورکین شناختیم هم به گروه اضافه شده‌اند.

 

  1. فیلم جاودانگان (Eternals)

فیلم ابرقهرمانی جدیدی که بر اساس یکی از کتاب‌های مارول است. این بیست و ششمین فیلم از جهان سینمایی مارول است.

نکته‌ی جالب اینکه کارگردانی این فیلم را کلوئه ژائو برعهده دارد که فیلم‌های روشنفکرانه می‌سازد و فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته‌ی او با بازی فرانسیس مک‌دورمند برنده‌ی جایزه‌ی شیر طلای ونیز سال ۲۰۲۱ شد.

داستان فیلم بعد از ماجراهای «انتقام‌جویان:‌ پایان بازی» (محصول ۲۰۱۹)‌ اتفاق می‌افتد که در آن جاودانگان که برای هزاران سال خودشان را مخفی کرده بودند، برای محافظت از زمین روبه‌روی دشمنانش باید دوباره به هم می‌پیوستند.

 

  1. فیلم بی‌نام الویس (Untitled Elvis Film)

شانزدهمین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم بی نام الویس است.

باز لورمن استرالیایی یکی از بهترین موزیکال‌سازهای دو دهه‌ی اخیر است. همان فیلم «مولن روژ» برای ایمان آوردن به اینکه خوب بلد است با رنگ و نور چطور صحنه‌پردازی کند کافی بود.

بعدتر وقتی سراغ رمان مهم اسکات فیتزجرالد «گتسبی بزرگ» هم رفت. که آن هم حال و هوای فیلم موزیکال داشت بیشتر ثابت کرد که در این زمنه چه استعدادی دارد. حالا فکر کنید باز لورمن قرار است. فیلمی موزیکال و بیوگرافیک درباره‌ی بزرگترین ستاره‌ی راک آمریکا و یکی از بزرگترین شمایل‌های هنر سرگرمی و موسیقی جهان یعنی الویس پریسلی بسازد.

این فیلم داستان زندگی و کارنامه‌ی الویس پریسلی ستاره‌ی بزرگ راک اند رول است. اولین‌بار آوریل سال ۲۰۱۴ اعلام شد که باز لورمن مذاکراتی برای کارگردانی این فیلم انجام داده است. فیلمبرداری اصلی آوریل سال ۲۰۲۰ در استرالیا شروع شد و البته به دلیل ابتلای تام هنکس و همسرش به کرونا چند وقتی هم متوقف شد. آستین باتلر خواننده و بازیگر آمریکایی قرار است نقش الویس را در فیلم بازی کند.

 

  1. فیلم آنچارتد (Uncharted)

هفدهمین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم آنچارتد است.

 

تا همین اواخر معلوم نبود که بالاخره چه کسی قرار است این فیلم را که اقتباسی از بازی ویدیویی به همین نام است کارگردانی کند تا اینکه قرعه به نام روبن فلیشر افتاد که البته دیزنی از اول هم تمایل داشت او فیلم را بسازد. فلیشر را به عنوان کارگردان تلویزیونی و سازنده‌ی فیلم «سرزمین زامبی‌ها» می‌شناسیم.

 

  1. فیلم لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر Zack Snyder’s Justice League

من شنیده‌ام که آکوردی مرموز و ناشناخته وجود داشت که دیوید آن را نواخت و پروردگار خرسند شد. اما تو واقعا به موسیقی اهمیتی نمی‌دهی. مگر نه؟ آن آهنگ این‌گونه آغاز می‌شود و سپس به گام‌های چهارم و پنجم می‌رسد؛ سقوط کوچک و صعود بزرگ. این‌گونه پادشاه سردرگم، هله‌لویا را نواخت».

زک اسنایدر که دو فیلم عالی واچمن و طلوع مردگان (Dawn of the Dead) را در کارنامه دارد، بی‌دلیل موسیقی درخشان لئونارد کوهن را برای اولین تیزر Zack Snyder’s Justice League انتخاب نکرد. در حقیقت همه‌ی آن‌چه که باید راجع به فیلم بزرگ‌سالانه و حدودا ۴ ساعتی «لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر» بدانیم، در همین آهنگ پیدا می‌شود.

 

 

 

 

 

  1. فیلم زمانی برای مردن نیست No Time to Die

 

 

 

پس از سال‌ها تلاش دنیل کریگ برای فاصله گرفتن از سری سینمایی جیمز باند. دیگر شکی نداریم که فیلم No Time to Die آخرین فرصت تماشای او در قامت این کاراکتر را تقدیم طرفداران می‌کند.

این فیلم که می‌خواهد قصه‌ی تمام «جیمز باند»های کریگ از زمان اکران Casino Royale را به اتمام برساند. روی کاغذ شانسی برای پشت سر گذاشتن Skyfall سم مندس ندارد ولی قطعا می‌تواند بهتر از Spectre ظاهر شود. کریگ ادعا می‌کند که فیلم No Time to Die تبدیل به پایانی ایده‌آل برای باند او می‌شود.

هرچند که او بارها گفت فیلم مورد بحث برخلاف جیمز باند قبلی طلسم نشده است. و در عین حال می‌بینیم که No Time to Die رسما به رکوردشکنی تاریخی در تعداد تاخیرهای تاریخ اکران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

در بین شخصیت‌ها و بازیگرهای فیلم همزمان می‌توان چهره‌هایی قدیمی و جدید را یافت. که ظاهرا همگی در آستانه‌ی نابودی قرار می‌گیرند. از یک طرف مامور سی‌آی‌ای با بازی آنا دِ آرماس نقش قابل توجهی در قصه خواهد داشت. و از طرف دیگر یک دشمن قدیمی باند از درون محل اسارت خود، نقشه‌ای پلید را علیه او رهبری خواهد کرد.

 

  1. فیلم لوکا Luca

 

 

 

هر زمان که پیکسار انیمیشن جدیدی می‌سازد، هیجان‌زده نشدن و به ذوق نیامدن برای بسیاری از بینندگان سخت به نظر می‌رسد. مخصوصا وقتی شرکت نام‌برده نه یک دنباله که یک انیمیشن اورجینال را خلق کند.

 

  1. فیلم شکارچیان روح: افترلایف Ghostbusters: Afterlife

آیا استودیوها توانایی شنیدن صدای مخاطبان و دست کشیدن از اشتباهات خود را دارند؟ نه همیشه. اما گاهی با تصمیماتی از سوی آن‌ها مواجه می‌شویم. که اثبات می‌کنند ثروتمندترین افراد هم بعضا چاره‌ای جز درنظرگرفتن جدی‌تر مشتری/مخاطب خود ندارند. پس از آن که تلاش استودیو برای ارائه‌ی یک ریبوت تحمیل‌شده و ایراددار از Ghostbusters شکست خورد. ظاهرا حالا می‌توان به دیدن یک نسخه‌ی جدید مناسب از این اثر خاص امیدوار بود.

فیلم Ghostbusters: Afterlife حداقل فعلا شبیه محصولی به نظر می‌رسد که همزمان به گذشته و امروز توجه داشته است و الگوهایی مناسب برای راضی نگه داشتن مخاطب پروپاقرص را دنبال می‌کند. پس بعد از اکران روی کاغذ ممکن است بتواند از نظر مخاطبانی متعلق به گروه‌های سنی متفاوت، یکی از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ باشد.

 

 

 

 

  1. فیلم تل ماسه (Dune)

بیست و دومین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم تل ماسه است.

این یکی از آن فیلم‌هایی بود که سال ۲۰۲۰ منتظر دیدنش بودیم و کرونا فرصتش را از ما گرفت.

دنی ویلنوو با فیلم‌های «سیکاریو» و بعد «بلیدرانر ۲۰۴۹» نشان داد. که کارگردان قدری است که در ژانرهای مختلف می‌تواند قدرتش را به رخ بکشد. این بار هم مثل «بلیدرانر ۲۰۴۹» سراغ فیلمی در ژانر ماجراجویانه‌ی علمی-تخیلی رفته است.

فیلم اقتباسی از رمان فرانک هربرت است که سال ۱۹۶۵ منتشر شد. و از حالا اعلام شده که این یک فیلم دو قسمتی است که «تل ماسه» قسمت اول آن خواهد بود. داستان فیلم در آینده‌ی دور اتفاق می‌افتد. دوک قبول می‌کند سراغ تل ماسه‌ی خطرناک برود که تنها منبع ارزشمندترین موجودی بشر است. دارویی که می‌تواند باعث طولانی شدن عمر انسان‌ها شود و باعث می‌شود آن‌ها افکار فراانسانی پیدا کنند و سفر با سرعتی بالاتر از نور را برای آدم‌ها ممکن می‌کند.

او لیدی جسیکا و پسرش پل را با خودش به سرزمین دشمن می‌برد. که در اعماق کویر زندگی می‌کنند. جالب است که همان دهه‌ی ۶۰ وقتی رمان «تل ماسه» منتشر شد خیلی‌ها به جنبه‌ی سینمایی آن اشاره کردند. از سال ۱۹۷۱ تهیه‌کنندگان مختلفی حق ساخت این رمان را خریدند.

اما سوژه‌ی رمان به گونه‌ای بود که پروسه‌ی ساخت آن را تبدیل به کاری مشکل می‌کرد. دنی ویلنوو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این یکی از آرزوهایش بوده که این فیلم را بسازد و جاه‌طلبی بزرگش محسوب می‌شود.

 

  1. فیلم بیتلز: برگرد (The Beatles: Get Back)

بیست و سومین فیلم از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ فیلم بیلتز برگرد است.

مستندی درباره‌‌ی گروه افسانه‌ای بیتلز .که  توسط پیتر جکسون، کارگردان فیلم‌های حماسی فانتزی «ارباب حلقه‌ها» و مستند جذاب «آن‌ها پیر نمی‌شوند» ساخته شده. و استحقاق این را دارد جزو فیلم‌هایی باشد که انتظارش را می‌کشیم.

این فیلم شرح ساخته شدن یکی از مشهورترین آلبوم‌های گروه بیتلز یعنی «let it be» )رهایش کن) در دهه‌ی هفتاد است. فیلم از آرشیو اریجینالی که در مستند ۱۹۷۰ ساخته‌ی مایکل لیندزی هاگ درباره‌ی این آلبوم ساخته شده بود، استفاده کرده است.

این فیلم قرار است رفاقت بین اعضای گروه بیتلز را به تصویر بکشد. که هنوز هم برقرار است. جکسون از همان تکنیکی که در مستند «آن‌ها پیر نمی‌شوند» استفاده کرده بود بهره برده تا تصاویر آرشیوی و سیاه و سفید رنگ و روی مدرنی پیدا کنند.

بیش از ۵۵ ساعت ویدیو و ۱۴۰ ساعت صدای استودیویی برای ساختن این مستند مورد استفاده قرار گرفته است. به علاوه‌ی کنسرت ۴۲ دقیقه‌ای شاهکاری که گروه بیتلز روی پشت بام ضبط کرده بودند. برای طرفداران موسیقی و به خصوص سبک راک «بیتلز: برگرد» می‌تواند جزو مستندهای عمر باشد.

  1. فیلم جوخه‌ی انتحار (The Suicide Squad)

بیست و چهارمین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم انتحار است.

فیلم ابرقهرمانی برمبنای تیم ضدقهرمانی جوخه‌ی انتحار که از دل کمیک ‌بوک‌های دی‌سی آمده‌اند. درست است که این فیلم دنباله‌ای برای «جوخه‌ی انتحار» (محصول ۲۰۱۶) و ساخته‌ی دیوید آیر محسوب می‌شود. اما در حقیقت داستانی متکی به خود دارد و اگر آن را ندیده باشید هم متوجهش می‌شوید.

در اصل یک‌جور بازسازی نرم همان قسمت است. قرار بود خود دیوید آیر این قسمت را بسازد اما سراغ «شهر گاتهام آژیر خطر می‌کشد» رفت و. ساخت این قسمت به جیمز گان سپرده شد که او را با سری فیلم‌های ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان» به یاد می‌آوریم.

از خلاصه داستان فیلم چیزی منتشر نشده است. فقط می‌دانیم که طبق کمیک‌بوک‌ها جوخه‌ی انتحار متشکل از چند گروه از جمله پرندگان شکاری است که هارلی کویین، روانشناس سابق سردسته‌ی آن‌ها محسوب می‌شود. قرار است از دل فیلم «جوخه‌ی انتحار» یک اسپین‌آف هم به شکل سریالی برای شبکه‌ی HBO با تمرکز روی کاراکترهای تیم صلح‌طلبان ساخته شود.

  1. فیلم کشتی کروز جنگل (Jungle Cruise)

بیست و پنجمین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم کروز جنگل است.

یک فیلم ماجراجویانه‌ی سرگرم‌کننده که مثل «دزدان دریایی کاراییب» درواقع از یکی از تم‌های پارک دیزنی اقتباس شده است. در اوایل قرن بیستم ناخدای یک قایق به اسم فرانک یک دانشمند زن و برادرش را برای ماموریتی به جنگل می‌برد.

آن‌ها در حقیقت دنبال درخت زندگی هستند که معتقدند صاحب نیروی شفابخش است. این سه نفر در طول سفرشان باید با حیوانات وحشی و هیات اعزامی آلمانی که رقیب‌شان است مبارزه کنند.

امسال هم دواین جانسون نامش در صدر بازیگرانی قرار گرفت که بیشترین دستمزد را می‌گیرند. حضور او به معنای فروش خوب فیلم در گیشه است و «کشتی کروز جنگل» از آن فیلم‌های نوجوان‌پسند تابستانی است که احتمالا در گیشه موفق ظاهر می‌شود. فیلمبرداری فیلم سال ۲۰۱۸ در هاوایی آغاز شد اگر چه از سال ۲۰۰۴ قرار بود که براساس شخصیت‌های «کشتی کروز جنگل» در پارک دیزنی فیلمی ساخته شود.

  1. فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

بیست و ششمین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم تاپ گان است.

اگر تونی اسکات سال ۲۰۲۱ در سن ۶۸ سالگی خودش را از بالای ساختمان پرت نکرده بود و دست به خودکشی نزده بود، احتمالا قسمت دوم فیلم محبوب و خوب «تاپ گان» محصول ۱۹۸۶ را خودش می‌ساخت.

اما در فقدان تونی اسکات حالا جوزف کوزینسکی دست به ساخت دنباله‌ای برای فیلم «تاپ گان» زده و اسم کاراکتر اصلی فیلم یعنی ماوریک را هم به آن اضافه کرده است.

کوزینسکی اکشن‌ساز خوبی است و برای همین می‌شود امید داشت که فیلم «تاپ گان: ماوریک» هم اثر خوبی از کار دربیاید. خود تام کروز کنار جری بروکهایمر جزو تهیه‌کنندگان فیلم است. تام کروز و وال کیلمر همان نقش‌هایی را بازی می‌کنند که در فیلم اول هم برعهده داشتند.

در قسمت قبلی ماوریک دانشجوی دانشکده‌ی نیروی هوایی آمریکا بود. آن‌ها برای هدایت جنگنده‌ها امتحان‌های سختی را پشت سر می‌گذاشتند. ماوریک با یکی از معلم‌هایش در مدرسه‌ی پرواز رابطه‌ی عاطفی برقرار می‌کرد.

حالا ۳۰ سال از آن روزها گذشته و پیت ماوریک میچل یکی از خلبانان ارشد نیروی هوایی است و همان جایی است که به آن تعلق دارد. اما می‌خواهد از رتبه گرفتن جا خالی بدهد چون ممکن است مجبور شود پرواز را رها کند. این فیلم ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود ولی اکران آن به سال بعد موکول شد.

  1. فیلم مینیون‌ها: خیزش گرو (Minions: The Rise of Gru)

بیست و هفتمین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم خیزش گرو است.

این دومین بار است که موجودات زرد بامزه‌ و خنگی که از انیمیشن «من نفرت‌انگیز» بیرون آمدند یک فیلم مستقل برای خودشان دارند. «مینیون‌ها» (محصول ۲۰۱۵) که قسمت اول بود فیلم تقریبا بچگانه‌ای از کار درآمد و موفقیت سری فیلم‌های «من نفرت‌انگیز» را دنبال نکرد.

حالا قسمت دوم به اسم «مینیون‌ها: خیزش گرو» انیمیشن کامپیوتری سه بعدی کمدی است که دنباله‌ای بر قسمت اول و در حقیقت پیش درآمدی بر اولین قسمت «من نفرت‌انگیز» محسوب می‌شود. درست بعد از اتفاقات فیلم محصول ۲۰۱۵ این‌بار در قلب دهه‌ی هفتاد هستیم و گروی ۱۲ ساله در حومه‌ی شهر بزرگ می‌شود.

او طرفدار یک گروه شریر است و تصمیم دارد خودش هم آنقدر شریر بشود که بتواند به آن گروه بپیوندد. وقتی رهبر گروه اخراج می‌شود گرو با جانشین او مصاحبه می‌کند تا بتواند به گروه بپیوندد. اما اتفاقات خوب پیش نمی‌رود و وقتی اوضاع بدتر می‌شود که گرو با کمک مینیون‌ها چیزی از گروه می‌دزدد و تبدیل به دشمنشان می‌شود.

  1. فیلم در ارتفاعات (In the Heights)

بیست و هشتمین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم در ارتفاعات است.

جان ام چو دو سال پیش با فیلم «آسیایی‌های خرپول دیوانه» جنجالی در گیشه‌ی سینماهای هالیوود به راه انداخت. فیلمی که فروشش حیرت‌انگیز بود.

جدا از آن منتقدان هم تحسینش کردند و حتی در فصل جوایز هم نامش زیاد شنیده شد. پربیراه نیست اگر بگوییم دیده شدن فیلمی مثل «آسیایی‌های خرپول دیوانه» سال بعدش راه را برای فیلمی مثل «انگل» باز کرد که تا اسکار هم پیش برود.

تماشاگر آمریکایی کم‌کم به دیدن فیلم‌های آسیای شرقی عادت کرده است. این یکی فیلم چو به اسم «در ارتفاعات» درام موزیکالی است که اقتباسی از نمایشنامه‌ی موزیکالی به همین نام محصول ۲۰۰۷ است. داستان صاحب یک سرداب که بعد از فوت مادربزرگش ارثی به او رسیده و حالا احساسات متناقضی بین بستن مغازه‌اش و برگشتن به جمهوری دومینیک دارد. به نظر می‌رسد که همچنان دغدغه‌ی هویت در فیلم‌ها چو وجود دارد.

  1. فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)

بیست و نهمین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم احضار است

این سومین قسمت از سری جدید فیلم‌های «احضار» است که جیمز ون قسمت‌های اول آن را ساخته بود و به گفته‌ی خودش برادران وارنر آنقدر درباره‌ی «احضار» قصه دارند که می‌توانند آن را تا قسمت‌ها ادامه بدهند اما کارگردانی این قسمت جدید بر عهده‌ی مایکل چاوز است.

چاوز که سال گذشته فیلم ترسناک ضعیف «نفرین لالیورنا» را ساخته بود که البته در گیشه اثر موفقی از کار درآمد.

داستانی هیجان‌انگیز از وحشت، جنایت و یک شیطان ناشناخته که حتی اد و لورن وارن را به عنوان محققان وقایع ماورالطبیعه زندگی شوکه می‌کند. این یکی از مهیج‌ترین پرونده‌های آن‌هاست که با مبارزه برای روح یک پسر جوان آغاز می‌شود. اما آن‌ها را به جایی فراتر از آنچه تا امروز دیده‌ایم می‌برد. ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون همچنان بازیگران نقش اد و لورن هستند.

  1. فیلم بیوه‌ی سیاه (Black Widow)

سی‌امین فیلم از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم بیوه‌ی سیاه است.

فیلمی ابرقهرمانی که از جهان مارول می‌آید و بیست و چهارمین فیلم از جهان مارول است. اسکارلت جوهانسون نقش اول فیلم یعنی ناتاشا رومانف یا همان بیوه‌ی سیاه را بازی می‌کند.

بعد از فیلم «زن شگفت‌انگیز» (واندروومن) به نظر می‌رسد استودیوها لااقل برای کارگردانی فیلم‌های ابرقهرمانی با محوریت زنان به کارگردانان زن بیشتر اعتماد می‌کنند و کیت شورتلند «بیوه‌ی سیاه» را کارگردانی کرده است.

شورتلند بیشتر کارگردان تلویزیونی است و در کارنامه‌اش فقط دو فیلم بلند یکی در ژانر وحشت و دیگری درام جنگی به چشم می‌خورد. زمان پخش فیلم به دلیل کرونا دوبار به تعویق افتاد.

داستان فیلم اتفاقات «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» را دنبال می‌کند که محصول ۲۰۱۶ است. ناتاشا رومانف ناگهان خودش را تنها حس می‌کند و مجبور است با دسیسه‌ی خطرناکی روبه‌رو شود که مربوط به گذشته‌اش است. او باید ارتباطی را که پیش از اینکه تبدیل به انتقام‌جو شود داشته بشکند تا همه چیز درست شود.

 

در مقاله های بعدی با ۱۰ فیلم بعدی همراه ما باشید.

 

برای خرید اشتراک پریمیوم NETFLIX به فروشگاه ما مراجعه کنید.

 

 

 

کلیدواژه : فیلمنتفلیکس
توسط
تومان