۱۰ فیلم‌سینمایی خوب برای درمان افسردگی

هر شخصی نسبت به توان خود، گاه و بی‌گاه دچار افسردگی به دلایل مختلفی می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما ۱۰ فیلم‌سینمایی خوب برای درمان افسردگی معرفی کنیم.

 

زخم‌هایی ریز و درشتی بر روی روح هر شخص وجود دارد که ممکن است از زخم‌های فیزیکی، بسیار کشنده‌تر باشند و شاید حتی هیچ وقت بهبود پیدا نکنند. ما این زخم‌های کاری را افسردگی می‌نامیم. افسردگی ممکن است به هر دلیلی رخ دهد. این اختلال تمام وجود انسان را می‌بلعد و در صورت عدم توجه و کنار نیامدن با آن، ممکن است زیان‌های کاملا غیرقابل جبرانی را به همراه داشته باشد. پیدا کردن راهکار‌های مقابله با افسردگی طی دوران بلوغ و اوایل بزرگسالی باید به شدت جدی گرفته شود، در این میان خیلی‌ها روش‌های خاص خود را برای کنار آمدن با افسردگی مثل کتاب خواندن، بازی کردن، سریال یا فیلم دیدن دارند و ما قصد داریم در این مقاله، شما را با ده فیلم مناسب برای درمان افسردگی آشنا کنیم. شما پس از دیدن این ده فیلم می‌توانید احساس مثبتی داشته باشید و با افسردگی خود کنار بیایید.

 

۱۰ فیلم‌سینمایی خوب برای درمان افسردگی:

 

۱۰-Life is Beautiful

کارگردانی: روبرتو بنینی

تاریخ اکران: ۱۹۹۷

تصویر مربوط به فیلم Life is Beautiful

ما در این فیلم به گشت و گذار بخش‌های مختلف زندگی یک خانواده می‌پردازیم و درک بیشتری در مورد اعضای خانواده را پیدا می‌کنیم. فیلم Life Is Beautiful خلاصه‌ای از تاریخ قرن بیستم میلادی را به ارمغان می‌آورد. به هر حال اتمسفر کمدی این فیلم برای جذب کامل محتوا، واقعیت‌های بی‌رحمانه و البته بیان جنبه‌ی روشن زندگی، تا حدودی لازم به نظر می‌رسید.

۹-Inside Out

کارگردانی: پیت داکتر

تاریخ اکران: ۲۰۱۵

تصویر مربوط به فیلم Inside Out

این انیمیشن، به ما اجازه‌ی تجربه‌ی چندین بخش از زندگی یک زن را می‌دهد و ما زندگی این شخص از زمان کودکی تا بزرگسالی را پیگیری می‌کنیم. بخش جذاب و منحصر به فرد این انیمیشن، نشان دادن دنیا از دید روانی یک زن جوان محسوب می‌شود. ما در این انیمیشن با چندین حس این شخص مثل لذت، خشم، ترس، غم و انزجار آشنا می‌شویم. همه‌ی این حس‌ها در انیمیشن inside out به شکل چند کارکتر نمایش داده شدند. یک انیمیشن کمدی و سرگرم‌کننده که جنبه‌های روانی هر شخص را به شکل شیرین و جالبی جلوی دید شما می‌گذارد.

۸-Good Will Hunting

کارگردانی: گاس ون سنت

تاریخ اکران: ۱۹۹۷

تصویر مربوط به فیلم Good Will Hunting

یک پروفسور در یک کالج مهم آمریکایی، به شکل کاملا اتفاقی موفق به کشف استعداد یک سرایدار جوان می‌شود. این پروفسور با نگاهی اجمالی به این استعداد و همچنین رفتار‌های مخرب او، تصمیم می‌گیرد تا از یک دوست قدیمی که روانشناس است، برای کمک به این مرد جوان کمک گیرد. فیلم Good Will Hunting روایت و رویکردی هوشمندانه و صد البته، حساس دارد و نشان می‌دهد تا همه‌ی اشخاص برای رشد کامل ویژگی‌های مثبت خود، نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند.

۷-The Perks of Being a Wallflower

کارگردانی: استفن چبوسکی

تاریخ اکران: ۲۰۱۲

تصویر مربوط به فیلم The Perks of Being a Wallflower

بسیاری از شما‌ها شاید کتاب The Perks of Being a Wallflower یا همان مزایای منزوی بودن را خوانده باشید. این فیلم نیز بر اساس همان کتاب است و نویسنده‌ی آن کتاب نیز فیلم The Perks of Being a Wallflower را کارگردانی کرده است. این فیلم به بینندگان، خلاصه‌ای از جنبه‌های روانی و اجتماعی یک نوجوان را در پی دوره‌ی جدیدی از زندگی خود را نمایش می‌دهد. این نوجوان در سال‌های بلوغ خود به مانند بسیاری از افراد، مجبور می‌شود با گذشته‌ی خود و اتفاقات ناگوار زندگی خود، دست و پنجه نرم کند و در این راه نیز با دوستان و تجربه‌های جدیدی آشنا می‌شود. فیلم The Perks of Being a Wallflower تبدیل شدن یک فرد نوجوان به یک فرد بزرگسال و جدال درونی او با خودش را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان القا می‌کند و می‌توان از آن درس‌های گران‌بهایی را آموخت.

۶-Silver Linings Playbook

کارگردانی: دیوید اوراسل

تاریخ اکران: ۲۰۱۲

تصویر مربوط به فیلم Silver Linings Playbook

بردلی کوپر در این فیلم نقش یک فرد با اختلال دوقطبی را بازی می‌کند. او پس از هشت ماه از بیمارستان مرخص شده و به خانه‌ی پدری خود باز می‌گردد و در تلاش است تا همسر خود را دوباره به دست آورد. فیلم Silver Linings Playbook از ابتدا تا انتها، برای شما انگیزه برای بهبود خود و سر و سامان دادن زندگی ایجاد می‌کند. این فیلم قطعا در انتها به شما حس مثبت و لذت‌بخشی را اعطا می‌کند.

۵-Almost Famous

کارگردانی: کامرون کرو

تاریخ اکران: ۲۰۰۰

تصویر مربوط به فیلم Almost Famous

یک نوجوان که فرصت پیدا می‌کند تا تور یک بند موسیقی راک را دنبال کند تا مقاله‌ای برای یک مجله بنویسد. فیلم Almost Famous به شکل پویایی، صحنه‌هایی لازم برای یک فیلم فوق‌العاده، فراهم می‌کند. ما در این فیلم با جنبه‌های مثبت بزرگ‌نمایی‌های دوران بلوغ و بزرگسالی آشنا می‌شویم و متوجه‌ی اهمیت آن برای رشد فردی می‌شویم.

۴-Rushmore

کارگردانی: وس اندرسون

تاریخ اکران: ۱۹۹۸

تصویر مربوط به فیلم Rushmore

ما در این فیلم در واقع زندگی روزمره و روتین دانش‌آموزی یک نوجوان غیرمعمولی را دنبال می‌کنیم. این فرد عاشق یک معلم می‌شود، با یک مرد میان‌سال دوست می‌شود و با اختلافاتش با بهترین دوست خود، کنار آید. فیلم Rushmore با کارگردانی وس اندرسون یک کمدی است که تلاطم دوره‌ی نوجوانی و بلوغ را به نمایش می‌گذارد.

۳-Ferris Bueller’s Day Off

کارگردانی: جان هیوز

تاریخ اکران: ۱۹۸۶

تصویر مربوط به فیلم Ferris Bueller’s Day Off

یک نوجوان تصمیم می‌گیرد که یک روز مدرسه نرود و وانمود کند که بیمار است. اگر شما هم چنین تجربه‌ای دارید، می‌دانید که قطعا قصد این نوجوان، در خانه ماندن و صرف کردن وقت با خانواده‌اش نیست. او برای لذت بردن از این روز، روی دوست صمیمی و دوست دخترش حساب می‌کند. فیلم Ferris Bueller’s Day Off یکی از بهترین معرفان دهه‌ی هشتاد میلادی در مدیوم سینما محسوب می‌شود. فیلمی که بهترین‌های دهه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

۲-Amélie

کارگردانی: ژان پیر ژونت

تاریخ اکران: ۲۰۰۱

تصویر مربوط به فیلم Amélie

فیلم Amélie با نام کامل The Fabulous Destiny of Amélie Poulain یک فیلم فرانسویست که زندگی یه گارسن جوان و خجالتی را به تصویر می‌کشد. او در ابتدای سنین بزرگسالی خود تصمیم می‌گیرد که به رغم دوری  از اجتماع، زندگی اطرافیان خود را بهبود ببخشد. این فیلم در واقع اتمسفری دارد که از فرمول جذاب و دل‌چسبی استفاده می‌کند تا برای مخاطبین، بسیار خوشایند باشد.

۱-Erin Brockovich

کارگردانی: استیون سودربرگ

تاریخ اکران: ۲۰۰۰

تصویر مربوط به فیلم Erin Brockovich

این فیلم، یک درام بیوگرافی در مورد زنی به نام Erin Brockovich است این زن در این فیلم که به دنبال شغلی می‌گردد، به عنوان یک دستیار به یک آژانس حقوقی ملحق می‌شود. او در این کمپانی به موفقیت می‌رسد و با استعداد‌هایی آشنا شده و به افراد مختلف کمک می‌کند. پلات و قصه‌ی اصلی این فیلم اصلا پیچیده نیست و در بینندگانش، انگیزه برای کار و ادامه‌ی زندگی ایجاد می‌کند. جولیا رابرتز در این فیلم، یکی از بهترین بازی‌های حرفه‌ی بازیگری خود را انجام داده است.‍

 

شما که احتمالا در اوایل و یا پیش از شروع دوران بزرگسالی خود هستید این مقاله را خواندید و حالا نوبت سوال من از شما رسیده. شما چه راهکار‌هایی را برای مقابله با افسردگی خود انتخاب می‌کنید؟ از میان این ده فیلم، کدام یک را تماشا کردید و دوست داشتید؟ چه فیلم‌های دیگری فکر می‌کنید جای‌شان در لیست ۱۰ فیلم‌سینمایی خوب برای درمان افسردگی خالی است؟

توسط
تومان