معرفی ابر شرورهای فیلم جدید مردعنکبوتی

معرفی ابر شرورهای فیلم جدید مردعنکبوتی: برخی از ابرشرورهای فیلم Spider-Man No Way Home را در تریلر این اثر سینمایی دیده بودیم. اما نکته قابل توجه اینجاست که در این داستان جدید، جهان موازی مسئله اصلی است و احتمال دارد که هر دشمنی از دنیای اسپایدرمن در این فیلم به سراغ پیتر پارکر (Peter Parker) بیچاره برود. به همین منظور، بد نیست لیستی را مشاهده کنید که شامل تمامی ابروشرورهای تایید شده و احتمالی این فیلم می‌شود.

فیلم Spider-Man 3 با تریلری معرفی شد که استودیو مارول نام آن را یک تیزر کوچک گذاشته بود، اما همین تیزر نه‌چندان کوچک شامل صحنه‌هایی بود که بیشتر از یک تریلر عادی برای این اثر سینمایی از آن انتظار داشتیم! درست است که در آن چیزی که همه منتظر آن بودند تایید نشد و توبی مگوایر (Tobey Maguire) و اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) حاضر نشدند، ولی به جای ابرقهرمان بیشتر، حداقل شاهد ۵ دشمن اصلی برای پیتر پارکری بودیم که حال در زمان و مکان جهان خود گم شده و ابرشرورهای دیگر جهان‌های موازی نیز با او کار دارند!

 

ملاقات با دکتر استرنج

 

در این فیلم مورد انتظار پیتر پارکر به سراغ دکتر استرنج (Doctor Strange) می‌رود تا با کمک او نام خود را از ذهن تمامی افرادی که در جهان وجود دارد پاک کند. استرنج هم که یک جادوگر کاملا ریسک‌پذیر است، این کار را می‌پذیرد و سعی می‌کند تا با کمک یک جادو، کاری که پیتر از او خواسته بود را انجام دهد. با این حال درست در حین اعمال کردن این جادو جدید، پیتر با استرنج حرف زده و نظم کار را بهم می‌زند تا نهایتا استرنج کنترل خود را از دست داده و در نهایت آن‌ها را وارد بُعدهای دیگری از زمان و مکان کند! این یعنی پیتر در مولتی‌ورسی گم می‌شود که در آن ابرشرورهای مختلف حضور دارند و به دلایل معلوم و نامعلوم می‌خواهند تا سر به تن او نباشد. اما آیا این شخصیت‌های منفی را می‌شناسید؟

 

دکتر اختاپوس

 

دکتر اختاپوس

 

بهتر است اول با ابرشرورهای تایید شده فیلم Spider-Man 3 شروع کنیم، جایی که اولین و مهم‌ترین آن‌ها دکتر اختاپوس با بازی آلفرد مولینا (Alfred Molina) خواهد بود. مولینا پیش‌تر در سه‌گانه قدیمی فیلم‌های مرد عنکبوتی همین نقش را بازی کرده بود و حال جالب است بدانید که این دکتر اختاپوس احتمالا همان نسخه قدیمی خواهد بود که با ادغام شدن جهان‌های موازی در لحظه مرگ خود زنده شده و همچنان سعی می‌کند تا پیتر را بکشد. در واقع جمله «سلام پیتر» او که پیش‌تر در سری قدیمی مرد عنکبوتی دیده بودیم حال در دنیای سینمایی مارول شنیده شده و همین مورد دلیل کافی برای هیجان‌زده شدن هر طرفداری خواهد بود.

طبق اعلام رسمی مولینا و همچنین سازندگان، این کاراکتر دقیقا لحظاتی بعد از پایان فیلم قدیمی Spider-Man 2 به No Way Home آورده می‌شود و این یعنی همه چیز در جهان اسپایدرمن توبی مگوایر می‌تواند در این اثر سینمایی جدید وجود داشته باشد و اتفاقات آن عملا جزئی از MCU هستند. همچنین شخصیت آلفرد مولینا در فیلم جدید اسپایدرمن با تکنولوژی CGI به نحوی جوان‌سازی شده تا دقیقا مشابه آنچه که فیلم قدیمی Spider-Man 2 دیده بودیم باشد.

 

گرین گابلین

 

گرین گابلین

 

گرین گابلین (Green Goblin) یکی از ابرشرورهای فیلم Spider-Man 3 خواهد بود که او نیز مانند دکتر اختاپوس از سه‌گانه قدیمی مرد عنکبوتی با بازی توبی مگوایر به دنیای سینمایی مارول آورده شده و بازیگر آن هم ویلیام دفو (William Dafoe) است که پیش‌تر نیز نقش آن را در سه‌گانه اصلی مرد عنکبوتی ایفا کرده بود. در واقع نورمن آزبورن (Norman Osborn) در سه‌گانه قدیمی همیشه موی دماغ پیتر پارکر بود و اینبار تایید شدن حضور شخصیت او در تریلر No Way Home با دیدن یکی از نارنجک‌های مخصوص انجام شده تا باز هم شنونده خنده‌های عجیبش باشیم.

هنوز مشخص نیست که آیا او همان گرین گابلین حاضر در سه‌گانه اصلی است یا که نه، اما بمب گرین گابلین کاملا کپی همان چیزی بود که پیش‌تر در فیلم‌های مرد عنکبوتی توبی مگوایر دیده بودیم. با این حساب، اگر او همان گرین گابلین قبلی باشد که با مولتی‌ورس به جهان سینمایی مارول آمده، قاعدتا باید شاهد بازگشت زره او نیز باشیم.

 

الکترو

 

الکترو

 

جیمی فاکس (Jamie Foxx) بازیگر نقش الکترو در سری The Amazing Spider-Man بود که البته به خوبی هم از پس کار خود برآمد و توانست این کاراکتر کمیک‌بوکی را با جهان سینما آشنا کند. با این حال سال گذشته بود که شاهد منتشر شدن برخی اخبار درباره بازیگران حاضر در فیلم Spider-Man: No Way Home بودیم، در حالی که فاکس پیش از اعلام رسمی استودیو مارول خود در شبکه‌های مجازی ایفای نقش الکترو در این فیلم را تایید کرده بود. با این وجود جالب است بدانید که او به سرعت این پست‌ها را پاک کرد، غافل از اینکه کاربران در گرفتن اسکرین شات با دکمه پاور و ولوم خیلی سریع‌تر از او عمل خواهند کرد!

در این پست‌ها همچنین اعلام شده بود که او احتمالا همان الکترو از جهان The Amazing Spider-Man خواهد بود، اما دیگر پوست او آبی نیست. در تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home نیز در واقع در یک صحنه شاهد رعد و برق‌هایی بودیم که در واقع نشان دهنده قدرت شخصیت الکترو بودند، ولی برق او دیگر آبی نبود و اینبار با رنگ زرد نمایش داده می‌شد؛ در حالی که این رنگ به قدرت واقعی ساعقه‌های او در داستان‌های کمیک شباهت بیشتری دارد و تایید می‌کند که احتمالا این همان مکس دیلون (Max Dillon) حاضر در The Amazing Spider-Man نیست.

 

سندمن

 

سندمن

 

سندمن (Sandman) یا به عبارتی مرد خاکی. از ابرشرورهای فیلم Spider-Man 3 است که احتمالا او را در تریلر منتشر شده هم دیده بودیم. در این‌ویدیو هنگامی‌که ساعقه‌های الکترو زده می‌شود، می‌بینیم که گرد و خاک‌زیادی بلند‌شده و همه‌چیز در‌آن ناپدید‌می‌شود. در حالی که بسیاری از کاربران نظر داده‌اند که این همان سندمن است. حال‌هنوز مارول چنین‌نقشی را تایید‌نکرده و توماس‌هیدن چرچ نیز‌که پیش‌تر این‌نقش را بازی‌کرده بود هنوز‌حرفی درباره ایفای‌مجدد نقش‌سندمن نزده است. در‌واقع چرچ در‌سه‌گانه قدیمی مرد‌عنکبوتی حاضر‌شده بود و در‌آن فیلم‌ها نیز در‌نهایت کشته‌نشد تا نقش‌او همچنان باقی‌بماند.

 

لیزارد

 

 

شخصیت لیزارد نیز از ابرشرورهای فیلم Spider-Man 3 است که او را در سری The Amazing Spider-Man دیده بودیم. در‌واقع این‌شخصیت نیز به‌صورت رسمی توسط مارول تایید نشده و بازیگر‌خاصی برای آن در نظر گرفته‌نشده است. با این حال در تریلر No Way Home صحنه‌ای وجود دارد که در آن می‌بینیم لیزارد پشت پیتر ایستاده است.

لازم به‌ذکر است که این‌شخصیت در‌سری The Amazing Spider-Man زنده‌مانده بود و احتمالا‌همان نسخه از او‌نیز در فیلم‌جدید حاضر‌خواهد شد. در نتیجه، شاید ریس ایفانز (Rhys Ifans) مجددا نقش او را در این اثر سینمایی جدید بازی کند.

 

راینو

 

 

در فیلم The Amazing Spider-Man 2 بود که برای اولین بار با شخصیتی به‌نام الکسی سیتسویچ ملقب به راینو  آشنا‌شدیم. این کاراکتر روس در واقع کسی است که قدرت خود را از طریق یک آزمایش اشتباهی به دست آورده. او پس از فرار از دست دانشمندان، حال آزاد است تا به هرکس و هرچیز که می‌خواهد حمله کند. او بعد از مدتی به یک مجرم درجه ۱ تبدیل می‌شود. با این وجود کسی که مراقب است تا کسی در این شهر دست به کار خلاف نزند، مرد‌عنکبوتی خواهد‌بود. که در کمیک‌های مارول در کنار هالک جلوی این ابرشرور نه‌چندان قدرتمند را می‌گیرند.

 

هاب گابلین

 

 

هویت هاب گابلین (Hobgoblin) شاید برای افرادی که چندان اهل خواندن کتاب‌های کمیک نیستند مبهم باشد. اما‌باید بدانید‌که او یکی‌از ابرشرورهای احتمالی‌فیلم Spider-Man 3 خواهد‌بود که در‌واقع همان ند لید (Ned Leed)، رفیق‌صمیمی پیتر‌پارکر است. به هر حال گفته شده که ند برای فیلم‌سوم از سری بازمی‌گردد و او را در تریلرها هم دیده‌بودیم. اما اینکه او در این اثر‌سینمایی چه نقشی را بازی می‌کند، هنوز یکی از سوال‌های بزرگ داستان این فیلم است.

 

ونوم

 

 

در واقع Venom 2 فرصت‌کامل را در اختیار ونوم قرار داده تا به عنوان یکی‌از ابرشرورهای فیلم Spider-Man 3 حاضر‌شود. اما فهمیدن اینکه آیا چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر نیاز به اندکی صبر دارد.

 

میستریو

 

میستریو

 

در تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home دیدیم‌که میستریو در تلویزیون و اخبار‌شهر در حال صحبت‌کردن و افشای‌هویت پیتر‌پارکر است. در حالی که طی وقایع Far From Home، دیده بودیم که او ظاهرا کشته شد. با این وجود آیا از مرگ این کاراکتر اطمینان دارید؟ هربار‌‌که در یک فیلم‌ابرقهرمانی دیدید‌که شخصیتی به‌طرز عجیب ناپدید می‌شود و مرگ‌او کامل و واضح دیده‌نمی‌شود، امکان بازگشتش‌هم وجود‌ دارد! برای مثال احتمال دارد که میستریو باز هم از توهم‌های خود برای گول زدن مردم استفاده کرده باشد. همچنین حال که مولتی‌ورس سینمایی‌مارول ایجاد شده، شاید شاهد‌یک نسخه دیگر از میستریو باشیم که اینبار با پیتر‌پارکر همکاری‌می‌کند!

 

وولچر

 

وولچر

 

در فیلم Spider-Man: Home Coming ابرشرور اصلی که قصد از میان برداشتن پیتر پارکر را داشت، وولچر (Vulture) بود. که در آخر نیز هویت واقعی مرد عنکبوتی را فهمید و در نهایت شکست خورد. اما این‌شکست به معمای کشته‌شدن نبود و در آخر فهمیدیم‌که او هنوز در خط‌ زمانی اصلی دنیای‌سینمایی مارول زنده است. حال در میان افرادی که هویت پیتر را می‌داند و حتی بیشتر می‌توانند به او ضربه بزند، همین شخصیت خواهد‌بود. به هر حال تنفر از پیتر در نهایت می‌تواند به تبدیل‌شدن وولچر به یکی از ابرشرورهای فیلم Spider-Man 3 منجر‌شود!

 

کریون شکارچی

 

کریون شکارچی

 

پیش از آنکه جریان مولتی‌ورس و جهان‌های موازی در دنیای سینمایی مارول به یک گزینه دائم و قطعی تبدیل شود. شخصیت کریون شکارچی یا همان Kraven The Hunter قرار بود تا نقش شخصیت منفی این اثر سینمایی را بازی کند. با این وجود سونی این خبر را مدتی پیش با اعلام ساخت یک فیلم بر پایه این کاراکتر مشخص کرد. که یعنی برای کریون برنامه‌های بسیاری دارد. این در‌حالی است‌که در هر‌صورت این‌کاراکتر از ابرشرورهای دنیای‌اسپایدرمن بوده و احتمالا در‌فیلم Spider-Man 3 شاهد حضور‌او در جهان‌موازی خواهیم‌بود.

 

لذت تماشای آثار Marvel در Disney Plus

برای خرید اشتراک پریمیوم Disney Plus به فروشگاه ما مراجعه کنید.

توسط
تومان