۱۰ فیلم برتر کره ای نتفلیکس

در این مقاله قصد داریم ۱۰ فیلم برتر کره ای نتفلیکس را معرفی کنیم که تعداد محدودی از جذابترین آثار سینمایی این کشور محسوب میشوند.

کشور کره‌جنوبی، چند سالی است که پیشرفت زیادی در صنعت سینما و تلویزیون داشته، از سریال‌های تینیجری گرفته تا آثاری همچون بازی مرکب. فیلم و سریال‌هایی که با وارد شدن به پلتفرم نتفلیکس، توانسته‌اند بیش از پیش خود را به مخاطب بین‌المللی معرفی کنند. با شروع دوران قرنطینه و همه‌گیری کرونا، افراد زیادی برای گذراندن وقتشان به سمت پلتفرم‌هایی همچون نتفلیکس پناه بردن. پلتفرمی که توانست در مدت زمانی کوتاه به یکی از بهترین‌های صنعت پخش و تولید آثار تلویزیونی و سینمایی تبدیل شود. نتفلیکس نه تنها در ساخت و پخش سریال‌ها و فیلم‌های اوریجینال، گذشته‌ای درخشان دارد، همچنین چند سالی می‌شود که با عقد قرارداد‌های مختلف توانسته تا حق پخش بسیاری از آثار فاخر و محبوب کشورهای دیگر را به دست آورد.

یکی از کشورهایی که اخیرا توانسته  قدرت خود را در پلتفرم نتفلیکس به جهان نشان دهد، کره‌جنوبی است. از پخش فیلم‌های کلاسیکی همچون قطار بوسان (Train to Busan) گرفته تا آثار جدیدی مانند فیلم روی موج عشق تنظیمش کن (Tune in For Love)، فیلم‌های کره‌ای مانند کی‌دراماها، شما را به دنیایی می‌برند که در آن شاهد صحنه‌های جذاب، پلات توییست‌های فراوان و معرفی کاراکترهایی دوست داشتنی و گاه منفور خواهید بود. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ فیلم برتر کره‌ای را که از پلتفرم نتفلیکس پخش می‌شوند و شما هم می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید را معرفی کنیم.

 

۱۰. پادشاه مواد مخدر (The Drug King)

کارگردان: وو مین هو

تاریخ اکران: ۲۰۱۸

 

پادشاه مواد مخدر (The Drug King)

داستان فیلم پادشاه مواد مخدر (The Drug King) در شهر بوسان کره‌جنوبی در دهه ۷۰ میلادی جریان دارد. این درام که الهام گرفته از داستانی واقعی است، زندگی یک فروشنده‌ مواد مخدر به نام لی دو سام را روایت می‌کند. فروشنده‌ای که در دهه ۷۰ میلادی تبدیل به پادشاه بدنام مواد مخدر در کشور کره‌جنوبی می‌شود. دو سام علاوه بر تجارت بزرگ و قدرتمندی که در کره‌جنوبی دارد، در کار صادرات مواد مخدر، قاچاق الماس و سایر مواد به کشور ژاپن است. کیم این گو، دادستان ماهر و زرنگ فیلم پادشاه مواد مخدر، در پی پایین کشیدن دو سام از تخت پادشاهی‌اش است.

 

۹. فراموش شده (Forgotten)

کارگردان: جانگ هان جون

تاریخ اکران: ۲۰۱۷

 

فراموش شده (Forgotten)

جین سئوک، پسری ۲۱ ساله است که شاهد ربوده شدن برادر خود بوده، پس از گذشت ۱۹ روز یو سئوک بدون هیچ خاطره‌ای از آنچه که اتفاق افتاده است به خانه بازمی‌گردد. مساله‌ای که باعث می‌شود خانواده او گمان کنند که یو سئوک خودش از به یاد آوردن خاطراتش جلوگیری می‌کند. بعد از مدتی جین سئوک متوجه رفتار عجیب والدین و برادر خود می‌شود و تلاش می‌کند تا به آن‌ها کمک کند اما در نهایت توسط برادر خود یعنی یو سئوک ربوده می‌شود. ربوده شدن او انتهای ماجرا نیست، ما در ادامه‌ی داستان شاهد درگیر شدن جین سئوک در یک پرونده‌ی قتل و تلاش او برای پاک کردن نامش خواهیم بود. فراموش شده (Forgotten) به ما داستانی جذاب و گیرا هدیه می‌کند، فیلمی که تماشای آن می‌تواند برای دوستداران ژانر هیجان انگیز و معمایی بسیار جذاب باشد.

 

۸. جستجو در سئول (Seoul Searching)

کارگردان: بنسون لی

تاریخ اکران: ۲۰۱۵

 

جستجو در سئول (Seoul Searching)

جستجو در سئول (Seoul Searching) از طرف نتفلیکس به عنوان یک اثر «ناهماهنگ، خودمانی و عاشقانه» توصیف شده است. این فیلم دربار‌ه‌ی نوجوانان کره‌ای است که در خارج بزرگ شده‌اند و برای آشنایی بیشتر با میراث فرهنگی کشورشان، در اردوی تابستانی که توسط دولت سامان‌دهی شده، شرکت می‌کنند و مسافر شهر سئول می‌شوند. داستان فیلم در سال ۱۹۸۶ می‌گذرد و به بلوغ نوجوانان و همچنین درگیری آن‌ها با مسائل نژادی و هویت می‌پردازد. داستان این فیلم الهام گرفته از زندگی واقعی کارگردان این اثر، بنسون لی (Benson Lee) است که در دوران نوجوانی‌اش با شرکت در اردوی که از سمت دولت تدارک داده شده بود، تجربه‌ی یکسانی را داشته است.

 

۷. باران فولادی (Steel Rain)

کارگردان: یانگ وو سوک

تاریخ اکران: ۲۰۱۷

 

باران فولادی (Steel Rain)

باران فولای (Steel Rain) فیلمی اکشن و دارم است. داستان این فیلم خبر از یک کودتای نظامی که در آینده‌ای نزدیک در کره‌شمالی رخ خواهد داد، می‌دهد. ائوم چول وو، مامور اطلاعاتی سابق کشور کره‌شمالی، دستور اعدام دو رهبر را که در حال برنامه‌ریزی یک کودتا در روز پیروزی کشور کره‌شمالی هستند را دریافت کرده. بعد از آشفته شدن اوضاغ داخلی کشور، رهبر کره‌شمالی به همراه چول وو به کره‌جنوبی فرار می‌کند. ائوم چول وو و کواک چول وو که یک افسر ارشد امنیتی در کشور کره‌جنوبی است، تلاش می‌کنند تا از بروزجنگ هسته‌ای در شبه جزیره‌ی کره، جلوگیری کنند.

 

۶. قدرت ذهنی (psychokinesis)

کارگردان: یان سنگ هو 

تاریخ اکران: ۲۰۱۸

 

قدرت ذهنی (psychokinesis)

فیلمی دیگر از یئون سانگ هو (Yeon Sang-ho) کارگردان توانمند کره‌ای که قطار بوسان از دیگر آثارمهم  اوست. قدرت ذهنی (Psychokinesis) فیلمی ابرقهرمانی است که داستان یک نگهبان بانک به نام سوک هون را روایت می‌کند. سوک هون پس از نوشیدن آب چشمه‌ی کوهی که توسط شهاب سنگ تخریب شده، متوجه می‌شود که قادر است با قدرت ذهنی خود بدون دخالت بدنی، اجسام را تکان دهد. رو می، دختر سوک هون که مانند گذشته رابطه‌ی نزدیکی با پدرش ندارد، صاحب رستورانی است که با تهدید تصاحب از سمت یک شرکت مافیایی، روزگار خود را سپری می‌کند. این شرکت مافیایی علاوه بر تهدید رو می، ساکنین و همسایگانش را نیز تهدید می‌کند که آن‌ها را از منطقه بیرون خواهند کرد. سوک هون که متوجه ماجرا می‌شود، سعی می‌کند با استفاده از قدرتی که به دست آورده، محله و دخترش را از سایه‌ی شوم مافیا، نجات دهد.

 

۵. شب در بهشت (Night in Paradise)

کارگردان: پارک هون جونگ

تاریخ اکران: ۲۰۲۰

 

شب در بهشت (Night in Paradise)

اگر فیلم‌های گانگستری آسیایی را دوست دارید، تماشای شب در بهشت (Night in Paradise) را از دست ندهید. پارک ته گو، بعد از اینکه دو نفر از اعضای خانوادش کشته می‌شوند؛ تلاش می‌کند تا به جزیزه ججو فرار کند و این در حالی است که قاتلان زیادی در پی یافتن او هستند. ته گو در جزیره‌ی ججو با کیم جه یون که دارای یک بیماری لاعلاج است و رازهای زیادی دارد، آشنا می‌شود. جه یون به خوبی می‌داند که چگونه از یک اسلحه استفاده کند، مساله‌ای که نقش مهمی را در فیلم ایفا می‌کند. شب در بهشت، تلفیقی از صحنه‌های آرام و اکشن است. صحنه‌های اکشنی که شامل تیراندازی‌هایی ماندگار و دیوانه کننده‌ای است.

 

۴. روی موج عشق تنظیمش کن (Tune in For Love)

کارگردان: جانگ جی وو 

تاریخ اکران: ۲۰۱۹

 

روی موج عشق تنظیمش کن (Tune in For Love)

روی موج عشق تنظیمش کن (Tune in For Love) روایت‌گر داستانی عاشقانه بین دومجری رادیویی به نام‌های می سو و هیون وو است. اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۹۷ رخ می‌دهند؛ سالی که کره‌جنوبی بحران‌های مالی زیادی داشت. می سو و هیوون وو در دوران نوجوانی، مشغول به کار در یک نانوایی شدند اما با گذشت زمان، موانع زیادی دلیل بر پایان یافتن همکاری این دو در نانوایی شد اگرچه این دو همیشه در پی یافتن راهی برای تجدید فراش هستند، با این حال وجود یک راز می‌تواند باعث خراب شدن رابطه و احساس عاشقانه‌ای باشد که می سو و هیوون با مرور زمان به آن دست پیدا کرده‌اند. داستان این فیلم روایت‌گر یک دهه‌ی عاشقانه با لحنی نوستالژیک است. موسیقی متن زیبای روی موج عشق تنظیمش کن، در پایان فیلم به شما شاید چند قطره اشکی هدیه بدهد که تلفیقی از شادی و غم هستند.

 

۳. رویای شفاف (Lucid Dream)

کارگردان: کیم جون سانگ

تاریخ اکران: ۲۰۱۷

 

رویای شفاف (Lucid Dream)

اگر شما یکی از طرفداران فیلم تلقین (Inception) باشید، بدون شک از تماشای فیلم رویای شفاف (Lucid Dream) لذت خواهید برد. داستان فیلم درباره‌ی مردی روزنامه نگار به نام دائه هو است که پسرش با شانس بسیار کمی برای نجات، ربوده شده. بعد از گذشت سه سال، دائه هو متوجه می‌شود تیمی وجود دارد که از طریق رویای شفاف به افراد مختلفی کمک می‌کنند تا به اعماق حافظه‌های  خود دست پیدا کنند و از همین طریق می‌توانند بخش عظیمی از خاطرات مهم خود را زنده کنند، دائه هو متوجه می‌شود که از این راه قادر خواهد بود که به سرنخ‌های مهمی برای یافتن پسر خود، دست یابد. دائه هو از این طریق به شواهد بسیار مهمی دست پیدا می‌کند و به کمک کارآگاه سونگ که سه سال پیش مسئول پرونده‌ی پسرش بود، سفر هیجان انگیزی را برای کشف حقیقت، آغاز می‌کند.

 

۲. اوکجا (Okja)

کارگردان: بونگ جون هو 

تاریخ اکران: ۲۰۱۷

 

رویای شفاف (Lucid Dream)

اوکجا (Okja) اثری دیگر از بونگ جون هو (Bong Joon ho) خالق فیلم انگل (Parasite) است. اوکجا فیلمی در ژانر ماجراجویی-اکشن است. اوکجا داستان دختری به نام میجا را روایت می‌کند که یک «سوپر خوک» اصلاح شده‌ی ژنتیکی را پرورش می‌دهد. میراندو، کمپانی چند ملیتی است که درکار پرورش «خوک‌های فوق‌العاده» جزو بهترین‌های این صنعت هستند. میجا، اوکجا‌را به‌مدت۱۰سال درکوه‌های کره‌جنوبی پرورش‌داده و حال میراندو که‌از حضور این‌خوک مطلع‌شده، میجا هر‌خطری‌را به‌جان می‌خرد‌‌تا‌ از دوست‌صمیمی‌خود محافظت‌کند. اوکجا توسط کمپانی میراندو به عنوان «سوپر خوک فوق‌العاده» به رسمیت شناخته می‌شود. به همین علت این خوک مهربان باید از دوست خود جدا شود و راهی سفری طولانی به مقصد نیویورک شود. این سفر انگیزه‌ای می‌شود برای میجا تا به نیویورک برود و با کمپانی میراندو مبارزه کند.

 

۱. قطار بوسان (Train to Busan)

کارگردان: یان سنگ هو

تاریخ اکران: ۲۰۱۶

 

قطار بوسان (Train to Busan)

قطار‌بوسان (Train to Busan)، داستان پدری را روایت‌می‌کند که وسواس‌کاری دارد و از همسر‌خود طلاق گرفته‌است. آرزوی دخترش این است که تولدش را با مادر خود در شهر بوسان سپری کند. سوک‌وو و دخترش، سوار قطاری می‌شوند‌که مقصدش شهر‌بوسان است اما نمی‌دانند یکی‌از مسافرین‌قطار، حامل ویروسی‌خطرناک است. قطار بوسان، تلاش‌های سوک وو و دخترش را برای زنده ماندن را به خوبی نشان می‌دهد.

تجربه ترس، هیجان و لذت…

فیلمی که با تماشای آن می‌توانید، حس ترس و هیجان را به خوبی احساس کنید. تمرکز داستان فیلم بیشتر روی اتفاقاتی است که در قطار رخ می‌دهند. تلاش‌های مسافرین‌برای آلوده‌نشدن، تقلای زامبی‌ها برای‌تکثیر و اتفاقات هیجان‌انگیز دیگری‌که می‌تواند قطار‌بوسان را برای‌شما به یکی‌از جذاب‌ترین آثار‌سینمایی کره‌جنوبی تبدیل‌کند. این فیلم یکی‌از نمادی‌ترین آثار‌سینمایی کره‌جنوبی است که تاکنون ساخته‌شده، اثری که پس از اکران درسال ۲۰۱۶ نقد‌های مثبتی‌را دریافت‌کرد.

 

لذت تماشای آنلاین نتفلیکس با زیرنویس فارسی را با کراکن شاپ تجربه کنید

برای خرید اشتراک پریمیوم NETFLIX به فروشگاه ما مراجعه کنید.

توسط
تومان