معرفی ۵ فیلم برتر سینما کره

فیلم‌های کره ای

از جمله مهمترین سینماهای جهان به خصوص در دهه اخیر سینمای کره جنوبی محسوب می‌شود، در این مقاله سعی داریم تا برترین فیلم‌های کره ای را به شما معرفی کنیم. نزدیک به سه دهه از موج نوی اول سینمای کره‌جنوبی می‌گذرد. سینمای کره جنوبی از جمله سینماهایی است که به ویژه در سال‌های اخیر آثار ارزشمند قابل توجهی را به مخاطبان سینمای سراسر جهان ارائه داده است و کارگردانان مهمی از جمله کیم جی-وون (Kim Jee-woon) و بونگ جون-هو (Bong Joon-ho) توانایی‌های تحسین برانگیز خود را در روایت یک فیلم سینمایی در معرض نمایش گذاشته‌اند.air max 270 women custom youth nfl jersey custom maple leafs jersey fsu football jersey jock strap smith and soul custom youth hockey jerseys decathlon bmx nike air max 90 futura penn state jersey Florida state seminars jerseys custom youth hockey jerseys fsu football jersey blundstone uomo LSU Football Jersey 

 

Parasite

اولین فیلمی که در فهرست بهترین فیلم های سینمایی کره ای قصد داریم برای شما معرفی کنیم، فیلم Parasite محسوب می‌شود. از بازیگران این فیلم می‌توان به سونگ کانگ‌-هو (Song Kang-ho)، لی سون-کیون (Lee Sun-kyun)، چو یئو-جیونگ (Cho Yeo0jeong)، چوی وو-شیک (Choi Woo-shik) و پارک سو-دم (Park So-dam) اشاره کرد. فیلم Parasite در نود و دومین دوره جشنواره اسکار موفق به کسب چهار جایزه مختلف شد که به ترتیب عبارتند از جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین نمایشنامه و نهایتا بهترین فیلم خارجی.

 

میانگین امتیازات Parasite در IMDB: ۸.۶

 

A Bittersweet Life 2005

کیم جی وون با بهره‌گیری از فضای گانگسترها و ترتیب‌دادن یک مثلث عشقی که زنی زیبا در مرکزش قرار دارد یک نوآر کره‌ای ساخته است. بخش زیادی از فیلم در شب می‌گذرد که ویژگی بارز نوآرهاست و طمع و رتبه و جایگاه حرف اول را در فیلم می‌زند. فیلم به لحاظ تصویربرداری و ترکیب‌بندی چشم‌نواز است و در کنار «پیرپسر» و «خاطرات قتل» از فیلم‌های شاخص اوایل قرن جدید به حساب می‌آید. این فیلم که خود متاثر از فیلم Green Fish «ماهی سبز» اولین فیلم لی چانگ دونگ ساخته شده است پایه‌ی محکمی برای زیرژانر گانگستری به حساب می‌آید که محبوبیت زیادی در کره‌ی جنوبی پیدا کرده است.

 

میانگین امتیازات A Bittersweet Life در IMDB: ۷.۶

 

On the Beach at Night Alone 2017

یکی از بهترین فیلم های کره ای خانوادگی فیلم On the Beach at Night Alone محسوب می‌شود که در شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت. داستان این عنوان از فهرست بهترین فیلم کره ای درباره بازیگری از پا افتاده است که عاشق مردی متاهل شده است. کیم مین-هی (Kim Min-hee) نقش اصلی این فیلم را ایفا کرده است.

 

میانگین امتیازات On the Beach at Night Alone در IMDB: ۸.۱

 

 

Memories of Murder

فیلم‌های کره ای

بونگ جون هو، به عنوان یک سینه‌فیل، فیلم‌سازی است که به تاریخ سینما تسلط دارد و فیلم‌هایش وامدار آثار پیش از خودش‌اند «خاطرات قتل» توانست موقعیت ویژه‌ای در تاریخ سینما پیدا کند و بر فیلم‌ها پس از خودش در کشورهای مختلف اثر بگذارد. فیلم‌ها در گذر زمان ثابت می‌شوند. چه بسیار فیلم‌ها که در زمان اکران‌شان سر و صدا کردند و با گذشت چند سال توجه کمتری به آن شده است. «خاطرات قتل» از آن دسته فیلم‌هایی است که هر چه می‌گذرد ارزشش بیشتر می‌شود. خلاصه داستان راجب به قاتلی مرموزی است که در شب‌های بارانی زنان لباس قرمز را می‌کشد. پلیس‌های محلی با روش‌های پیش پا افتاده خودشان در حال کشف ماجرای قتل‌اند اما روز به روز از حقیقت دور می‌شوند. با ورود کارآگاه سئولی به شهر ورق برمی‌گردد.

 

میانگین امتیازات Memories of Murder در IMDB: ۸.۱

 

 

I Saw the Devil

فیلم‌های کره ای

در «من شیطان را دیدم» با ترکیبی از اکشن، جنایی، وحشت و تریلر مواجه‌ایم. در فصل‌های زیادی از فیلم بر خلاف قاتل پنهان «خاطرات قتل» و فیلم‌های مشابه‌اش با قاتل همراه می‌شویم و حتی در رقابت خشونت‌آمیز او و افسر پلیس شاید برایش دل بسوزانیم. «من شیطان را دیدم» حکایت نابودی انسان است. موفقیت در جنگ با شیطان اهمیتی ندارد. این جنگ محکوم به شکست است. فیلم با همه خشونتی که دارد در تقابل با انتقام‌گیری ساخته شده است.

 

میانگین امتیازات I Saw the Devil در IMDB: ۷.۸

 

برای دسترسی به دیگر مقالات کراکن شاپ می‌توانید از بخش وبلاگ اقدام نمایید.

 

 

 

 

 

توسط
تومان