پنج فیلم ترسناک مناسب آخر هفته

فیلم ترسناک

 

یک فیلم ترسناک خوب گوشه‌های تاریک ذهن انسان را به نمایش می‌گذارد و ما را مجبور می‌کند تا ترومای آدم‌های دیگر را تجربه کنیم، از کسانی که با یک نفرین منحوس پیوند خورده‌اند یا اندوه آن‌ها به معنای واقعی کلمه تبدیل به یک هیولای شیطانی شده است تا آن‌هایی که همیشه قربانی بوده‌اند و حالا می‌خواهند در مقابل جهان ایستادگی کنند. خوشبختانه سال ۲۰۲۳ برای ژانر ترسناک به بهترین شکل ممکن سپری شد و شاهد اکران چندین فیلم وهم‌انگیز خوش‌ساخت و موفق بودیم که از ذهن خلاق فیلم‌سازان جوان و کهنه‌کار متولد شده‌اند و همه‌ی نیازهای شما را برآورده می‌کنند.OSU Jerseys custom stitched nfl jersey best human hair wigs for black females fsu football jersey custom maple leafs jersey custom youth hockey jerseys custom maple leafs jersey blow up two person kayak two people fishing kayak inflatable kayak erlich bademode sit top kayak borsa prima classe castelli gabba sit top kayak 

 

The Pale Blue Eye

 

داستان این مورد از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۳، در آکادمی وست پوینت و سال ۱۸۳۰ جریان دارد؛ جایی که آرامش عصر اکتبری آن، با پیدا شدن جسد یک دانشجوی جوان که از طناب دار آویخته شده بود، از بین می‌رود. یک خودکشی ظاهری در رژیم بسیار خشنی مانند رژیم وست پوینت، اصلا بی‌سابقه نیست. اما صبح روز بعد این اتفاق، وحشت بزرگتری آشکار می‌شود و همه چیز را به هم می‌ریزد. شخصی مخفیانه وارد اتاقی می‌شود که جسد در آن قرار دارد و قلب او را می‌دزدد. این فیلم براساس رمانی با همین نام ساخته شده است که در سال ۲۰۰۳ توسط لوئیس بایارد منتشر شده بود. این فیلم در عین داشتن نقاط قوت زیاد و تیم بازیگری جذاب، نظرات متنوعی از منتقدان گرفت.

  • کارگردان: اسکات کوپر
  • نویسنده: اسکات کوپر
  • بازیگران: کریستین بیل، هری ملینگ و گیلیان اندرسون
  • میانگین امتیازات The Pale Blue Eye در IMDB: ۶.۶

 

Insidious: The Red Door

 

«در قرمز» دنباله‌ی مستقیم قسمت دوم است و رویدادهای آن ۹ سال پس از قسمت پیشین رخ می‌دهد. دالتون (تای سیمپکینز) اخیرا دانشجو شده است و پدرش جاش (پاتریک ویلسون) باید به زندگی جدید خود به‌عنوان پدری که دیگر متاهل نیست عادت کند. در ادامه، پدر و پسر تصمیم می‌گیرند تا بار دیگر به دنیای ارواح وارد شوند، همان دنیایی که سال‌هاست آرامش را از زندگی آن‌ها گرفته است. نتیجه‌ی ارتباط دوباره‌ی دالتون و جاش با این جهانِ خطرناک، ملاقات با هیولاهای تازه‌ای است که می‌خواهند به‌واسطه‌ی این دو به دنیای ما قدم بگذارند.

  • کارگردان: پاتریک ویلسون
  • بازیگران: تای سیمپکینز، پاتریک ویلسون، سینکلر دنیل، هیام عباس، رز بیرن، جوزف بیشارا، دیوید کال
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۵.۵ از ۱۰

 

M3GAN

 

جما به‌صورت ناگهانی متوجه می‌شود که باید از خواهرزاده‌ی ۸ ساله‌ی یتیم خود یعنی کیدی مراقبت و محافظت کند؛ در صورتی که اصلا از این بابت اطمینان ندارد و برای مادر شدن آماده نیست. جما که شدیدا در محل کار تحت فشار است، تصمیم می‌گیرد که نمونه اولیه‌ی مگان خود را به کیدی ارتباط بدهد تا مشکلات هر دوی آن‌ها را حل کند؛ تصمیمی که در ابتدا و به ظاهر مفید بود اما به مرور زمان مشخص می‌شود که عواقب غیرقابل تصوری دارد. جالب است بدانید که جیمز وان، یکی از هنرمندانی بود که در طرح داستان کلی این فیلم نقش داشت. این فیلم هم در گیشه عملکرد خیلی خوبی داشت و هم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

  • کارگردان: جرارد جانستون
  • نویسنده: آکلا کوپر
  • بازیگران: آلیسون ویلیامز، جنا دیویس و ویولت مک‌گرا
  • میانگین امتیازات M3GAN در IMDB: ۶.۵

 

EVIL DEAD RISE

فیلم ترسناک

 

ساخته‌ی لی کرونین، روی مرز باریکی میان خشونت بی‌حدومرزِ نسخه‌ی ۲۰۱۳ (به کارگردانی فده آلوارز) و خشونت مضحک و بامزه‌ی سه‌گانه‌ی اصلی سم ریمی قدم می‌زند، در نتیجه فیلم می‌داند چه زمانی یک شوخی کوچک کند و چه زمانی روی روحتان خراش بیندازد. در مرکز این کابوس سرگرم‌کننده‌، آلیسا سادرلند را در نقش یک موجود شیطانی پیدا می‌کنید و بی‌دلیل نیست که طرفداران او را ترسناک‌ترین شرور کل مجموعه می‌دانند؛ هرگاه که او از راه می‌رسد، همه‌ی نگاه‌ها را معطوف خود می‌کند. آلیسا سادرلند بهترین نقش‌آفرینی کارنامه‌ی هنری‌اش را ارائه داده است و تنها می‌توان او را تحسین کرد. برداشت کرونین از مجموعه را هم نباید نادیده گرفت، او از چشم‌اندازی که برای مجموعه دارد، عقب‌نشینی نمی‌کند و حتی کودکان هم از موجود شیطانی قصه در امان نیستند. هنگامی که فیلم به پایان می‌رسد، همه‌ی شخصیت‌ها در استخر خون شنا کرده‌اند.

  • کارگردان: لی کرونین
  • بازیگران: آلیسا سادرلند، لیلی سالیوان، گابریل اکولس، مورگانا دیویس، نل فیشر، میا چالیس، تای وانو، جیدن دنیلز
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۶ از ۱۰

 

Infinity Pool

فیلم ترسناک

 

جیمز و ام فاستر برای تعطیلات به یک ساحل همه‌جانبه در جزیره‌ای خیالی به نام لا تولکا می‌روند و حسابی در حال لذت بردن از آن هستند. جیمز نویسنده‌ای به شمار می‌رود که در کار خود دچار مشکلاتی شده است؛ کسی که در تعطیلات، با زن عجیبی روبه‌رو می‌شود. در طی همین مدت زمان، یک حادثه مرگبار باعث می‌شود که مسائل خاصی درباره این فرهنگ گردشگری لذت‌گرا آشکار شود و درکنار آن هم خشونتی بی‌پروا و وحشت‌های سورئال به میان بیاید. کراننبرگ فرایند تولید این پروژه را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده بود اما به مرور زمان مدام تاریخ فیلم‌برداری و مراحل بعدی تولید به تأخیر می‌خورد. این شماره از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳، توانست نظرات مثبت منتقدان زیادی را جذب کند؛ اکثر آن‌ها هم از جو و اتمسفر فیلم و همچنین سبک کارگردانی خود کراننبرگ بسیار تعریف کردند.

  • کارگردان: برندون کراننبرگ
  • نویسنده: برندون کراننبرگ
  • بازیگران: الکساندر اسکاشگورد، میا گاث و کلئوپاترا کولمن
  • میانگین امتیازات Infinity Pool در IMDB: ۶.۹

 

برای دسترسی به دیگر مقالات کراکن شاپ می‌توانید از بخش وبلاگ اقدام نمایید.

 

توسط
تومان