معرفی ۵ فیلم برتر مورگان فریمن

مورگان فریمن

مورگان فریمن یک بازیگر مطرح آمریکایی است که در سال ۱۹۳۷ متولد شد، او شاید کمی دیر موفقیت خود را در دنیای سینما جشن گرفته باشد اما توانست به موفقیت‌های بزرگی در عرصه بازیگری برسد. فریمن برای سال‌ها در نقش‌های گوناگون و  شخصیت‌ها مختلف بازی کرد، اما به نظر نمی‌رسید این نقش آفرینی‌های کوچک چندان توجه کسی را به خود جلب کند که گویی فریمن یک ستاره واقعی هالیوود باشد. اما رفته رفته این نقش آفرینی‌ها پخته تر شد و سرانجام عناوین قابله ستایشی از فریمن در سینما آمریکا به نمایش در آمد و می‌توان گفت که فیلم مهارت شهر نشینی که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد اولین کلید برای ستاره شدن وی بود.deuce vaughn jersey dallas cowboys slippers mens eastpak padded rucksack uberlube luxury lubricant smith and soul black stetson hat kansas city chiefs crocs best human hair wigs for black females vanhunks kayak smith and soul air max 270 women sit top kayak sac eastpak sit top kayak johnny manziel jersey 

 

فیلم Million Dollar Baby

داستان این فیلم در مورد زنی جوان به نام «مگی فیتزجرالد» است که سعی دارد یکی از مربیان باتجربه دنیای بوکس (ایستوود) را ترغیب کند تا به او آموزش دهد، اما با پاسخ منفی او مواجه می‌شود. درنهایت او با کمک «ادی دوپریس» (فریمن) موفق می‌شود رضایت مربی را جلب کند.

فیلم دختر میلیون دلاری توانست با تحسین گسترده منتقدان مواجه شود و نمرات بالایی را دریافت کند. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند. این فیلم طی مراسم اسکار در هفت رشته نامزد دریافت جایزه بود که درنهایت در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد توانست این جایزه را کسب کند. فیلم دختر میلیون دلاری طی مراسم گلدن گلوب در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو رشته بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی توانیت این جایزه را به دست بیاورد. این فیلم موفق به کسب نمره ۸/۱ از ۱۰ از سایت IMDB شده است.

 

فیلم Se7en

هفت (seven) فیلم جنایی و معمایی به کارگردانی دیوید فینچر است که در سال ۱۹۹۵ اکران شد. در فیلم هفت مورگان فریمن در نقش «ویلیام سامرست» بازی می‌کند، کارآگاهی کهنه‌کار که در آستانه بازنشستگی است. در این زمان «دیوید میلز» (برد پیت) که کارآگاهی تازه کار است به او ملحق می‌شود تا به پیدا کردن قاتلی زنجیره‌ای کمک کند. درام جنایی دیوید فینچر، سفری ترسناک به درون ذهن پیچیده‌ی قاتلی خطرناک است که با انگیزه‌های مذهبی (هفت گناه کبیره) دست به جنایت می‌زند. قاتلی که با قطعاتی از کمدی الهی دانته، تلاش کارآگاهان را به سخره می‌گیرد و هرازچندگاهی آن‌ها را به چالش می‌کشد.

منتقدان این فیلم را به علت بازی محشر گروه بازیگری و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند. این فیلم موفق به کسب نمره ۸/۶ از ۱۰ از سایت IMDB شده است.

 

فیلم Unforgiven

نابخشوده (Unforgiven) را نیز می‌توان یکی از بهترین فیلم های مورگان فریمن دانست که در سال ۱۹۹۲ اکران شد. وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده کلینت ایستوود قرار داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط دیوید وب پیپلس نوشته شد.این فیلم وسترن توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با واکنش‌های مثبت آنان مواجه شود. منتقدان داستان فیلم نابخشوده را جذاب دانسته و به تمجید از فیلم‌نامه و عملکرد گروه بازیگری پرداختند. فیلم نابخشوده طی مراسم اسکار در ۹ بخش (ازجمله بهترین فیلم‌نامه) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در ۴ بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین توانست این جایزه را کسب کند.

پس از آسیبی شدید، دلایلا فیتزجرالد و دوستانش به‌دنبال انتقام هستند. آن‌ها برای دستگیری و مجازات عاملان این جنایت جایزه‌ای سنگین پیشنهاد می‌دهند. این جایزه، «ویلیام مونی» قانون شکن بدنام قدیمی را ترغیب می‌کند تا به همراه دوستش ند لوگان و مرد جوانی مسلح اما بی‌تجربه، این مأموریت سخت را قبول کند. مانی می‌داند که این دامی مرگبار است، اما برای بزرگ کردن فرزندان بی‌مادرش چاره‌ای جز این ندارد.

این فیلم موفق به کسب نمره ۸/۲ از ۱۰ از سایت IMDB شده است.

 

فیلم The Dark Knight

 

مورگان فریمن در فیلم شوالیه تاریکی از مجموعه فیلم‌های بتمن، در نقش «لوسیوس فاکس» درکنار کریستین بیل در نقش بروس وین و هیث لجر در نقش جوکر حضور پیدا کرد. فیلمی که نگاه خاص کریستوفر نولان در مورد گاتهام و ماجراهایش را با بازی خیره کننده بازیگران جاودانه کرد. به‌طوری که شخصیت جوکر با بازی هیث لجر برای همیشه در ذهن مخاطبان ثبت شده و اسکاری را برای این بازیگر فقید به ارمغان آورد.

شوالیه تاریکی نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرده و سایت متاکریتیک آن را به‌عنوان اثری که حتما باید آن را تماشا کرد، به مخاطبان معرفی کرد.

این فیلم موفق به کسب نمره ۹ از ۱۰ از سایت IMDB شده است.

 

فیلم The Shawshank Redemption

مورگان فریمنرستگاری در شاوشنگ (The Shawshank Redemption) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی فرانک دارابونت است که در سال ۱۹۹۴ اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده نیکی ماروین قرار داشت.

 

در فیلم رستگاری در شاوشنک شاهد بازی درخشان مورگان فریمن درکنار تیم رابینز بودیم که به داستان دوستی عمیق شکل گرفته میان دو زندانی می‌پرداخت. فرانک دارابونت در این اقتباس درخشان از رمان استیون کینگ، فریمن را در نقش راوی به بیننده معرفی می‌کند.

او درخلال بازگویی آنچه بر «اندی دوفرن» (رابینز) در طول دو دهه اسارت در زندان گذشت، در مورد مفاهیمی همچون دوستی، بی‌عدالتی و احیای عزت نفس و روح صحبت می‌کند. فریمن در گفتگویی با هالیوود ریپورتر گفته بود که وقتی فیلمنامه به دستش رسید، دقیقا نمی‌دانست قرار است نقش کدام شخصیت را بازی کند و وقتی متوجه شد هم باورش نمی‌شد چنین فرصتی نصیبش شده است.

فیلم رستگاری در شاوشنگ امتیاز بالایی در سایت IMDB داشته و رتبه اول ۲۵۰ فیلم برتر این سایت را هم به خود اختصاص داده است.

این فیلم موفق به کسب نمره ۹/۳ از ۱۰ از سایت IMDB شده است.

 

برای خواندن مطالب بیشتر به بخش بلاگ وب سایت مراجعه کنید.

 

 

 

 

توسط
تومان